Motivasi : How To Stop Worrying and Start Living

Buku ini saya baca pada tahun 2002. Tahun itu saya agak kesedihan atas perkara-perkara yang berlaku dalam kehidupan saya. Saya mula meminati buku Dale Carnegie selepas saya membaca buku "How To Win and Influence People" dalam edisi Bahasa Melayu. Dale Carnegie pandai mengumpul cerita-cerita yang berlaku di persekitaran beliau dan dikompilasikan dalam buku untuk memotivasikan orang.

Buku ini saya cadangkan bacaannya pada siapa yang sedang mengalami saat kesedihan dalam kehidupannya. Cara penulisan Dale Carnegie yang telah berjaya menaikkan semangat motivasi pembaca untuk meneruskan kehidupan dan bergembira dengan setiap saat dalam kehidupan amat saya kagumi. Saya sendiri berasa 'alive' selepas membaca buku-buku beliau.

Antara perkara-perkara yang dibincangkan dalam buku ini adalah :
  • Fundamental facts you should know about worry
  • Basic techniques in analyzing worry
  • How to break the worry habit before it breaks you
  • Seven ways to cultivate a mental attitude that will bring you peace and happiness
  • The perfect way to conquer worry
  • How to keep from worrying about criticism

Tiada ulasan:

Catat Ulasan